Klant Rendement Management

Het Klant Rendement Management (KRM) is een programma om de effectiviteit van de verkoopinspanningen van bedrijven te verhogen. KRM richt zich op het behouden en uitbouwen van winstgevende klanten. Hierdoor wordt het rendement per klant verhoogd en verschuift het doel van veroveren van marktaandeel naar het veroveren van klantaandeel.

KRM sluit precies aan op de veranderende markt, want KRM helpt om (met bestaande programma’s) een bedrijf te optimaliseren gericht op de lokale situatie. Centraal staat het op methodische wijze definiëren van de ‘top’ klanten, ‘veelbelovende’ klanten en ‘onrendabele’ klanten. Oftewel segmentatie naar klantwaarde en het bouwen van langdurige relaties met de beste klanten waarbij deze klanten tevreden zijn over de prestaties van uw bedrijf.

klant rendement

Hiertoe biedt KRM een samenhangend geheel van instrumenten, die gericht zijn op het verbeteren van de volgende vijf gebieden: Strategie, Klanten, Tevredenheid, Processen en Relaties.

Wat levert KRM u op?

Inzicht

  • In het commerciële beleid verbeterd kan worden
  • In belangrijke en winstgevende klanten
  • In hoe tevreden uw klanten zijn

Ontwikkeling van langdurige klantrelaties

  • Voor het behouden en uitbouwen van winstgevende klanten
  • Per klant een strategie om de 1:1-relatie uit te bouwen

Draagvlak voor verandering

  • Verbetering van interne processen
  • Draagvlak voor gebruik en implementatie CRM-systeem

Hogere omzet

  • Op basis van trouwe en winstgevende klanten

Lagere kosten

  • De juiste marketing gericht op de juiste klanten

We helpen u graag verder

Uw naam
Uw e-mail
Onderwerp

Uw bericht

Gelieve onderstaand aan te vinken om te verifiëren dat u geen spambot bent (verplicht)

[recaptcha]